Fördjupa dig mer inom YouTube och Google’s verktyg för insikter i denna serie av webinar med KOMM & Google! Vid varje tillfälle får du lyssna till en eller flera specialister från Google som delar med sig av kunskap inom just sitt specialistområde. Du får en överblick av alla möjligheter med YouTube samt tips för att skapa starkare kreativ och effektivare kampanjer.

Fler tillfällen kommer att dyka upp under våren, så håll utkik! 
Välkomna! 👋

Säkra din plats!

Kommande webinar:

09:15

6 Maj – YouTube innehåll & trender

YouTube? Vad tittar vi på? Vilka är trenderna och formaten just nu? Här får du koll på de senaste trenderna och innehållet på YouTube och dessutom insikter om räckvidd och engagemang. 

Talare: 
Eric Skuncke, Strategic Partner Manager, Content Partnerships, YouTube
Sara Mattsson, Creative Lead, Northern Europe, Creative Works

Tid: 09.15 - 09.45 (30 min presentation + Q&A)

Länk för att delta via Google Meet: meet.google.com/trm-keaa-uiq

Read more

Avslutade webinar: 

24 Februari – Creative orchestration and storytelling on YouTube

Join our webinar Wednesday Feb 24th to get inspired about what creative opportunities you can unlock when you go from “story” to “stories” - by breaking your story into stories which you can serve as a planned sequence to run a more impactful and more efficient campaign.


This Creative Spotlight will be all about sequencing -- thinking beyond a standalone hero video towards a system of video assets -- and what that enables in storytelling. Katie Debrah (EMEA Creative Product Lead) and Vincent Prinseau (EMEA Product Lead) will share updates on how YouTube can help mix and vary your video ads to highlight your product or service. And they’ll share cases on how advertisers think about creating “narrative journeys” for consumers, with the option to branch narrative based on user behavior of skips and views.

Time: 15.00 - 16.00 CET (approx 30 min presentation + Q&A)
Language: English

31 mars – The journey to data driven creatives


Hur fungerar data och kreativitet tillsammans för att skapa mer relevanta kampanjer? Vad menas med “data driven creatives” och hur kan processen mot en mer relevant annonsering se ut?

Vi går igenom grunderna i data driven kreativitet samt vad som krävs för att komma igång. Du får också exempel på strategier och case. Sist men inte minst delar vi med oss av lärdomar från hur andra varumärken och byråer lyckats samt vanliga fallgropar.

Talare: Sandra Brajkovic, Technical Specialist, Display, Google
Sara Mattsson, Creative Lead, Creative Works, Google

Tid: 09.15 - 09.45 (30 min presentation + Q&A)