Fördjupa dig mer inom YouTube och Google’s verktyg för insikter i denna serie av webinar med KOMM & Google! Vid varje tillfälle får du lyssna till en eller flera specialister från Google som delar med sig av kunskap inom just sitt specialistområde. Du får en överblick av alla möjligheter med YouTube samt tips för att skapa starkare kreativ och effektivare kampanjer.

Fler tillfällen kommer att dyka upp under hösten, så håll utkik! 
Välkomna! 👋

Säkra din plats!

Datum, tider & innehåll


Branding i en digital värld: så bygger du din Brand Engine

Det senaste decenniets framsteg inom digital marknadsföring har skapat enorma möjligheter att driva försäljning och matcha utbud med existerande efterfrågan. Men på vägen har många företag tappat bort det allra viktigaste för att lyckas långsiktigt - den starka relationen till kunderna. Men så behöver det inte vara. Vi på Google är övertygade om att när de används på rätt sätt, kan digitala medier skapa stora värden och och starka relationer. Vi delar med oss av lärdomar från vårt arbete med några av världens bästa varumärken, och presenterar ett helt nytt ramverk för att du också ska lyckas med branding i en digital värld - The Brand Engine.

40min


6 sekunder - Fånga mottagaren och driv watchtime på YouTube

Det är ingen nyhet att starten på en reklam är otroligt viktig för att fånga uppmärksamheten hos mottagaren och för att driva effekt för varumärket.Vi har tidigare delat best practices för YouTube som självklart fortfarande gäller. Men vad är det egentligen som funkar för att driva watchtime? Hur får du mottagaren att inte bara se början, utan också fortsätta titta? Google's Unskippable Labs har djupdykt i dessa frågor. I detta webinar ger vi dig en översikt av vad vi kommit fram till och vilka specifika kreativa möjligheter du kan använda för att öka mottagarens intresse.

Föreläsare:
Sara Mattsson, Creative Lead, Google

Obs! Vi har tyvärr inte möjlighet att varken spela in eller dela materialet för denna presentation.

60min


Creative Excellence with Search (Session in English)

In this webinar we will be putting the spotlight on how to use “search” in a creative and engaging way across the entire consumer journey. Search is a unique and often underestimated opportunity to better understand consumers. Search can be a direct gateway to decipher human intent. Essentially search could be thought of as an always-on hotline to consumers, who tell us exactly what they want and care about by asking for it. Updated every second. At scale. Without filters.

In this webinar Chris McCarthy will share his view on how brands can translate a deeper understanding of consumer intent into value. And you’ll get a chance to see a few cases where The ZOO has worked with a number of brands across the world to shift from simply being “present” to being “relevant and useful” by using new and innovative search formats.

Föreläsare: Chris McCarthy, Head of Creative Strategy, Google Zoo in EMEA

40min

Nina Åkestam Wikner
Doktor i Ekonomi och Branding Specialist, Google

Maria Wiss
Industry Leader, Google

Sara Mattsson
Creative Lead, Google

Chris McCarthy
Head of Creative Strategy, Google Zoo in EMEA