8 april 2022 16:30-18:30TV4

Varmt välkomna till Young Lions prisutdelning 2022, där vi kommer att presentera vinnarna i årets fyra tävlingskategorier Media, Film, PR & Digitalt. De fyra belönade teamen kommer att representera Sverige i den internationella tävlingen och vinner varsitt festivalpass till årets Cannes Lions Festival of Creativity i juni!  Läs mer om tävlingen längre ner på sidan.

Vi ses hos TV4 vid Gärdet för en trevlig After Work. TV4 bjuder på lite plock och dryck! 

Välkomna! 

Skriv upp dig på gästlistan
16:30

After Work

Välkomna hit, TV4 bjuder på dryck och enklare plock! 

Read more
17:00

Prisutdelning

Vi korar vinnarna i samtliga fyra kategorier!

Read more
17:30

Mingel

18:30

Vi rundar av och önskar trevlig helg!

Om tävlingen
Young Lions Sweden är en uttagningstävling för den internationella tävlingen Young Lions i Cannes. Tävlingen är för unga talangfulla kreatörer som alla tävlar med en förhoppning om att ta hem sin kategori och få åka till Cannes under festivalveckan i juni. Tävlingen hade inte varit möjlig utan vår huvudsponsor Tv4!

För att tävla i Young Lions 2022 krävs det att man är 31 år eller yngre (Född på eller efter 24 juni 1990). Man tävlar i team om två personer, antingen från samma eller olika byråer/företag. Uppgiften för tävlande är att ta fram en kampanj efter en given brief från en ideell organisation som avslöjas i samband med briefsläppet. 2022 års uppdragsgivare är Majblomman! 

2022 års tävlingskategorier är Film, Media, PR & Digitalt och varje team har 7 dagar på sig att lösa briefen!

Ett team per kategori belönas och dessa fyra team får representera Sverige i den internationella tävlingen äger rum i maj månad. Nytt för i år är att Young Lions internationella tävling för dom som vunnit den nationella uttagningen sker digitalt innan själva festivalveckan. Detta för att alla ska kunna delta oavsett om dom kan ta sig fysiskt till Cannes eller ej. Föregående år var 62 nationaliteter och 18 tidzoner representerade i tävlingen.

Alla svenska belönade team kommer att få varsitt Cannes Lions pass (värde 1.500€ per person) för att kunna delta med full access under hela festivalveckan 20-24 juni där även vinnarna i Young Lions olika kategorier presenteras på stora scenen i den berömda filmfestivalbyggnaden, Palais des Festival.

Tack till Young Lions sponsor TV4 som gör genomförandet av tävlingen möjlig!

Årets jury

Roshanak Fatahian, Head of digital operations and Diversity & Inclusion Director, Nord DDBSthlm
Agnes Stenberg-Schentz, Art Director, Forsman & Bodenfors
Adam Gäfvert, Art Director, KING
Emma Thorp, vd, Publicis Groupe Sweden
Joseph Borenstein, Vice President, BCW

Arrangör