KOMM & Google presenterar denna webinar serie med bl a YouTube Content, Media och Creative

KOMM och Google bjuder in till en serie av webinars där du får fördjupa dig främst inom YouTube men också tillfälle att lära dig mer om Google’s verktyg för insikter.

Vid varje tillfälle får du lyssna till en eller flera specialister från Google som delar med sig av kunskap inom just sitt specialist område. Du får en överblick av alla möjligheter med YouTube samt tips för att skapa starkare kreativ och effektivare kampanjer. Det finns också chans att ställa frågor live eller så passar du på att ställa dina frågor redan vid anmälan. I anmälningsformuläret på denna sida kan du checka i vilka sessioner du vill delta på!

Välkommen!

Datum, tider och innehåll


YouTube as a platform: Who’s viewing? Content and Trends on YouTube

Vem tittar? Hur tittar vi? Vilka enheter tittar vi på? Förutom en insikt i siffror får du en intro till innehåll och trender på YouTube, både i Sverige och globalt.

45min


YouTube formats & targeting opportunities

Perfekt för dig som vill känna dig säker på hur YouTube’s format funkar för att kunna skapa det bästa kreativet på YouTube. Du får en intro till format och en fördjupning i vilka målgrupper du kan nå t ex genom Life Events eller Custom Intent.

Länk för delta: meet.google.com/bxj-nuqy-hwc

45min


YouTube Creative considerations - an intro to Unskippable Labs

Hur skapar du en “Unskippable” annons på YouTube? Vi delar det senaste vi lärt oss genom experiment och analyser i varför vissa videor funkar bättre än andra på YouTube.

45min


Google Tools & Insights

Hur kan du bäst utnyttja Google’s verktyg för planering och insikter? Missa inte att ta del av tips och tricks för att på bästa sätt använda t ex Google Trends.

45min

Speakers

Jakob Samuelsson
Analytical Consultant, Google

Anna Ekelund & Luar Buso
YouTube Specialist, YouTube Branding Lead

Malin Starck
YouTube Branding Lead

Sara Mattsson
Creative Lead, Google