Sveriges Kommunikationsbyråer har arrangerat den svenska uttagningen till Young Lions i över 15 år. Här kan du se vilka som har vunnit senaste 10 åren!

2024

Design: Lukas Andersson & William Wirhed, Current Occupation & BVD 
Media: Mimmi Onsum & Anna Skär, BCW 
Film: Suzanne Ronckova & Katarina Chuda, WorkShop
Digitalt: Julia Holtback Yeter & Daga Simonsson, Forsman & Bodenfors

2023
Digitalt:
Daga Simonsson & Julia Holtback Yeter från Forsman & Bodenfors
Film:
Joel Ängeby & Max Lander från Parapix
PR:
Adrian Dimle & Viktor Sommer från ATG Inhouse & Prime
Media:
Julia Staberg & Frida Söderberg från BCW

2022

Digitalt: Folke Kühlhorn och Henrik Billing på Åkestam Holst NoA
PR: Jonas Eriksson och Johanna Lindberg på Abby World
Media: Johan Brishammar och Mathias Gedda på Publicis
Film: Axel Bringel och Joel Hördegård på BCW respektive Frilans

2021

Design: Axel Livjin Carlman och Louise Adolfsson på Seventy Agency
Digitalt: Stina Olsson och Nathalie Wågström, Blomquist Communication
PR: Matilda Hansson och Johanna Andersson på The Amazing Society

2020
Design:
Paola Alonso Chapel och Mathilda Helenasdotter, Priority
Digitalt: Fjodor Brandt och Fredrik Sevandersson, We are More
PR: Sofia Gustafsson och Maja Stampe, Garbergs

2019

Design: Tobias Rehnvall & William Sörqvist, Designkontoret Silver
Digitalt: Samuel Skwarski & Erik Filén, Volontaire.
PR: Vera Tornberg & Felicia Bik, Digital People

2018

Design:
Lukas Klepke, Bombayworks & Andreas Johansson, Tills.
Digital: Claudia Cavalli, TBWA Stockholm & August Laustsen, Round & Round
PR: Felix Jörneman & Felix Gerlam, Produktionsbolaget/Borg & Owilli

2017
Design: Victor Lund och Sara Eriksson, Strateg
Bidrag: Djurens hjältar

Print: Nina Friman och Therése Bohlén-Kinn, Welcom
Bidrag: Syns du inte finns du inte – Djurskyddet Sverige 2017

PR: Didrik Persson & Katharina Sand, Wenderfalck
Bidrag: Finkatter

2016
Design:
Tobias Rehnvall och Ida Sjöstrand, Silver
Bidrag: Grafisk identitet Fältbiologerna 2016

Cyber: Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi & Saatchi
Bidrag: @klimatet – Naturens röst i miljödebatten

PR: Johanna Johansson och Erik Ström, Round and Round
Bidrag: Märkt för livet

2015

Design: Kim Dion-Laplante och Ermir Peci, Essen International
Bidrag: Diabetesförbundet 2015

Cyber: Samuel Skwarski och Anders Pålsson, JMW Kommunikation
Bidrag: Diabetesfadder

PR: Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe
Bidrag: Blodsockerfallet

Print: Fanny Svensson och Alexander Rehnby, Saatchi&Saatchi
Bidrag: Sockerhotet